فواید کار گروهی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


6- از تجربیات دیگران بهره خواهید برد

به احتمال زیاد در گروه کسی وجود دارد که از شما پیرتر و باتجربه‌تر باشد و شما می‌توانید از تجربیات و آموزش‌های دیگران بهره ببرید. زندگی فرایند یادگیری است و ایجاد مهارتهای جدید می‌تواند با کمک تجربیات دیگران پنجره‌ای از فرصت‌های جدید به رویتان بگشاید.

 

7- کاهش فشار و استرس

استرس ناشی از تلاش برای تحت کنترل درآوردن همه چیز می‌تواند تاثیر منفی بر سلامتی و قدرت ذهنی شما بگذارد. در یک کار گروهی تقسیم شدن مسئولیت‌ها بین افراد فشار را کم خواهد کرد. همچنین هر کدام از اعضای گروه این فرصت را خواهند داشت که زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهند و میزان استرس شغلی خود را کاهش دهند.

 

8- گروه مهارت حل اختلاف را در شما تقویت می‌کند

زمانی که با همدیگر یک گروه از افراد منحصر به فرد را تشکیل می‌دهید، وجود اختلاف، اجتناب‌ناپذیر است. افراد با زمینه‌ها و سبک کار و عادات مختلف هستند. اگر چه این دیدگاه‌های متفاوت، موجب کارآمدی می‌شود، اما ممکن است رنجش‌هایی را هم به وجود آید و به سرعت به درگیری تبدیل شود. هنگامی که در شرایط کار گروهی، تعارضی پیش آید، کارکنان مجبور هستند این موارد را بین خودشان حل و فصل نمایند. یادگیری حل اختلافات، اولین مهارتی است که افراد یک گروه می‌توانند برای تبدیل شدن به اشخاصی کارآمد به کار گیرند.

 

9- افزایش احساس تعلق

پروژه‌های تیمی، کارکنان را تشویق می‌کند که از مشارکت خود احساس غرور کنند. مقابله با موانع و اجرای کاری موثر، باعث می‌‌شود اعضای تیم احساس رضایت کنند. تلاش گروهی در جهت دستیابی به اهداف، باعث می‌شود افراد نسبت به آن کار احساس تعلق داشته باشند. این امر وفاداری به وجود می‌آورد، و همچنین در شرایط کاری منجر به رضایت شغلی بیشتر در میان کارکنان می‌شود.

 

10- افزایش جرئت ریسک کردن

کسی که به تنهایی مشغول کار روی پروژه است، احتمالا به ایده‌های خارج از عرف، گردن نمی‌دهد. برای مثال اگر کارمندی در پروژه‌ای با کار انفرادی، موفق نشود، مورد سرزنش قرار خواهد گرفت. کار کردن به عنوان یک تیم باعث می‌شود اعضای تیم ریسک پذیری بیشتری داشته باشند، زیرا آنها در صورت شکست، به حمایت کل گروه ایمان دارند. در بسیاری از موارد، پرخطرترین ایده‌ها به بهترین ایده تبدیل می‌شود. کار گروهی اجازه می‌دهد کارکنان با آزادی بیشتری فکر کنند.

هنگامی که افراد متخصص و مناسب را کنار خود داشته باشید، اوج گرفتن تا بالاترین قله‌های موفقیت نیز امری سهل و آسان است. بهتر است کار گروهی بخشی از تمام جوانب زندگی شما باشد.

 




:: برچسب‌ها: فواید کار گروهی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ربابه جهان بخشی
ت : شنبه 3 آذر 1397
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی